Rozmaite potrzeby pacjentów i personelu = rozmaite systemy i rozwiązania
Obecnie na rynku dostępnych jest kilka wiodących rozwiązań systemów przyzywowych, od najprostszych, sygnalizaujących przywołanie
wyłącznie optycznie i akustycznie, po bardzo rozbudowane i funkcjonalne systemy oparte o technologie umożliwiające pacjentom
korzystanie z najnowszych osiągnięć techniki (internet, telefonia voip, czy nawet płatności za rozmaite usługi za pośrednictwem systemu przyzywowego.)
Współczesnym systemom przyzywowym poprzeczka stawiana jest bardzo wysoko, i tylko nieliczni wiodący na rynku producenci są tym wymaganiom w stanie sprostać.
W tyle nie pozostaje również stylistyka i wzornictwo urządzeń - które przez producentów są utrzymywane na bardzo wysokim poziomie przy szczególnym nacisku
kładzionym na funkcjonalność i trwałość poszczególnych urządzeń.
   
Nowoczesny moduł - aparat przyzywowy systemu Visocall
Komunikacja jako środek efektywnego zarządzania opieką w systemach świetlnych urządzeń przyzywowych
Na przełomie ostatnich lat nastąpiły przemiany w organizacji opieki - szczególnie w małych i średnich placówkach. Niedobór personelu,
wzrastająca konkurencja pomiędzy placówkami postawiły osobom decyzyjnym z instytucji opieki nowe wyzwania. Rywalizację tą
wzmożyła zmiana finansowych i prawnych warunków ramowych placówek opieki. Ma to również znaczący wpływ na zmianę wymagań stawianych
systemom komunikacyjnym szczególnie w mniejszych placówkach opieki. Dawniej wystarczał klasyczny świetlny sygnał przyzywowy,
dziś zastąpiony automatycznym sygnałem przyzywowym dla opiekunów, pensjonariuszy i pacjentów wymagających uważniejszej
opiek. Zmiany widoczne są także w dziedzinie systemów wspieranych głosem, gdzie funkcja głosowa jest coraz częściej wykorzystywana przez
pracowników placówek opieki, osoby pomagające jak również współopiekujących się krewnych.
Obserwując rozwój systemów przyzywowych można zaobserwować silny trend do stosowania systemów z integracją głosową,
pozwalający długo-terminowo zapewnić elastyczność w działaniu placówek poprzez adaptację nowych koncepcji opieki i mieszkania w placówkach.
Modułowa budowa nowoczesnych systemów pozwala indywidualnie dopasować system do danych wymagań, gdzie wszystkie komponenty są
samonadzorujące i wyposażone są w funkcje alarmowe. Poprzez podzielone stopniowo możliwości wskazania i przekazania sygnału natłok
informacji redukowany jest do koniecznego zakresu, bez konieczności narażania pensjonariuszy i pacjentów na ryzyko.
 źródło: Honeywell
Proponowane rozwiązania są wyposażone w coraz lepsza panele informacyjne, w postaci modułów wyświetlaczy, terminali pokojowych, skoncentrowanych
stacji odzewowych, jak też wyświetlaczy informacyjnych informujących szybko i wyczerpująco pracowników placówek
opieki o rodzaju i miejscu przywołania, a jeżeli jest to wymagane, określając również w sposób jednoznaczny łóżko pacjenta.
Efektywne rozpoznawanie sygnału przyzywowego pozwala oszczędzić czas i drogę oraz dalej zoptymalizować wykorzystanie personelu.
Dzięki tym rozwiązaniom poprawiana jest nie tylko komunikacja między mieszkańcem / pacjentem, lecz także między pracownikami placówki oraz komunikacja z
współopiekującymi się krewnymi. Komponenty głosowe systemu umożliwiają swoje pełne wykorzystanie szczególnie w kombinacji z mobilnymi systemami
przetwarzania sygnału przyzywowego, jak urządzenia DECT i WLAN, oraz stacjami drzwiowymi.

źródło : Honeywell, Schrack Seconet, oraz własne
Szukaj nas na:
|
| | | Data ostatniej modyfikacji treści: 21.03.2017 20:07:59 |